Våren/försommaren är här

Ja så har då våren/försommaren kommit med stormsteg till våra trakter, jag personligen minns inte något år med så tidig vår, Holmsjön var isfri där jag bor redan 22/4….
Normalt brukar det vara mellan 12 – 20/5 att Holmsjön är isfri vid Hultmansrakan….
Har inget att berätta om fisket mera än att nu är det i stort sett isfritt i alla sjöarna i området så det är bara att tackla sommarfiske utrustningen och ge sig ut och prova att lura någon fisk av den arten man vill skall ”hugga” på de beten man just för tillfället erbjuder. Skulle NI vara i behov att använda båt så finns det hos mig för att hyra allt från timmar till dygn eller den tid som passar er bäst, med eller utan motor, det är upp till er som vill hyra. Båtarna står på trailers om det skulle vara så att ni själva vill fara någonstans för att sjösätta annars så fixar jag det åt er.
Fisket i STORJÄRPTJÄRN stängs from. 5/5 – 14, för att öppnas återigen 1/6 -14…..
Återkommer med information om/när sommarpremiären i KNIVTJÄRN blir av i år, beroende på
hur jag hinner med mig med de arbeten som skall utföras där, samt när fiskleveransen inför sommarpremiären kan bli av….
Skitfiske på ER alla//R

Kommentera

